tárgy: reklamáció és kérelem az esetleges büntetés előzetes elengedésére
Tisztelt MÁV-Volán!
Az ünnepekre való tekintettel már 2024. december 20-án, pénteken megtettem első kísérletemet, hogy családom (édesanyám, kisfiam és jómagam) számára beszerezzem a 2025. első negyedévi kedvezményes győri helyi buszbérletet. Annak ellenére, hogy 15:45-ig nyitva kellett volna lennie az Árpád úti irodának, valamilyen oknál fogva egy A4-es papírra nyomtatva ki volt függesztve indoklás nélkül (én olyan 14:30 körül érkeztem oda), hogy (ha jól emlékszem) 14 órakor bezárt (erről sajnos nem készítettem fényképet, csak a további nyitvatartásról már aznap később - mellékelve). Az ünnepeket és a két ünnep közötti időt (tudom, az én hibám, de) nem azzal töltöttem, hogy Volán irodákba futkározzak bérletet vásárolni, hanem a családom körében, Győr***ben. 2025. január 2-án családi látogatást tettünk Budapesten, melyhez nagy nehezen applikációs segítséggel tudtunk vonatjegyet vásárolni, mivel online egyáltalán nem volt hajlandó betölteni honlapjuk az ajánlatokat. Időben indultam 2 gyermekkel a **:**-es *** IC-re, hogy még gyorsan átrohanva az aluljárón meg tudjam venni a bérleteket. Két pénztárban 5-6 fős sor állt, ez a várakozás sajnos már nem fért bele a vonat indulásáig. Bár ha tudtam volna, hogy 10 percet késni fog a vonat, talán még éppen elértem volna. De erre ugye alappal nem számíthattam. Így 2025. január 3-án egy 4 és egy 7 éves gyermekkel, a helyi járatú busz 6 perces úton történt 6 perces késése mellett - ami a Honvéd ligetig nem tudom, mennyire változott - átsétáltunk a vidéki buszpályaudvarra, kb. utolsó lehetőségként, hogy beszerezzük jövő évi bérletünket, amire szükségünk lett volna január 6-án, hétfőn, hogy iskolába tudjam vinni a nagyobbat, beérjek dolgozni, majd haza tudjunk menni, illetve kisfiam el tudjon menni edzésre. Mellékelem a videót a két pénztár kígyósoráról az ebédszünet előtt. Azt hiszem, érthető, hogy ezt két gyerekkel, ebéd előtt nem vártam ki. Mivel nem tanulmányoztam kellő alapossággal az Árpád úti iroda ablakába kifüggesztett plakátot (újabb fotó mellékelve), ezért elgyalogoltam oda a két gyerekkel, hátha szerencsével járunk. Nem tartózkodtunk az épület előtt 2 percet, és 5 ember jött oda, hogy szintén hasonló ügyeit intézze - teljesen feleslegesen. Miután a **-es járat 10 perc késéssel sem érkezett meg a *** megállójáig, a **-esre felszállva és a ***nél leszállva hazasétáltam a két, már teljesen elfáradt, nyűgös gyerekkel én, a még csak csöppet ideges anyjuk. Aki éppen azt magyarázta nekik, hogy ha lenne felesleges pénze kifizetni a büntetést, már csak azért se utazna hétfőn, 2025. január 6-án buszjeggyel, naponta többször. Így mivel nem látott más megoldást, ***nál kihelyezett automatából megkísérelt venni egy 10 db-os gyűjtőjegyet, kétszer. Az összeg nagyságára és a bankkártyájához beállított értékre való tekintettel sms-t nem kapott arról, hogy a pénzt levonták a számlájáról, azonban buszjegyet az automata nem adott. "Kommunikációs hiba" felirat jelent meg rajta, ám annyi ideig, amennyi idő alatt a telefonomat elővenni és fényképet készíteni nem tudtam. Még egyszer pedig nem tettem próbát, hogy a háromszoros díjat majd 3 hónap múlva visszakapjam Önöktől. Így úgy alakult a helyzet, hogy akarva-akaratlanul nem tudok mást tenni, mint 2025. január 6-án, hétfőn a 2025. január 5-én 24:00 órakor lejáró bérlettel utazni kisfiammal az iskolába, és bemutatni a buszsofőrnek vagy az esetleges ellenőrnek az Önöknek 2025. január 3-án, pénteken megírt levelet, mivel nem szeretnék a buszon venni jegyet 440 Ft/fő áron, mikor ennek már a többszörösét lejártam kálvária formájában, hogy valamilyen úton bérletet vagy jegyet szerezzek Önöktől. Itthon a számítógépen tudtam megnézni, hogy a jegyautomata nem vont le összeget a számlámról, így ennek visszafizetését nem kell kérnem Önöktől. Kérem viszont, hogy fentiekre tekintettel a 2025. január 6-án velem és családommal szemben esetlegesen alkalmazott büntetés alól már előzetesen mentesítsenek! (Tudom, hetek, mire ezen levelemre válaszolnak, de én időben megírtam!)
Tájékoztatom Önöket, hogy a régi szép időkben ilyen esetben, amikor (2025.) január 6-a hétfő, és sokak számára a kötelező szabadságolások miatt csak ekkor kezdődik a munkaév - mely egybeesik a bérletek negyedévének első hónapjával -, a tisztelt Volán (vagy bárminek is nevezték) a bérletek érvényességi idejét kitolta január 10-ére. Ezzel alkalmazottainak munkaterhét is némiképp kiegyenlítve, illetve az utazóközönség idegeit is kevésbé borzolva.
Ha már ez most senkinek nem jutott az eszébe, kérem egyedi kérelmem szíves elbírálását!
Egyébként - azt gondolom - nagyon sok ember nevében:
***
**** Győr, ***